Instalacja i przeniesienie serwera Linux
Migracja serwera czy sklepu internetowego jest poprzedzana instalacją serwera Linux i rozpoczynana jest od poznania wymagań technicznych migrowanej strony internetowej lub sklepu oraz potrzeb i oczekiwań Klienta. Do określenia będą potrzebne informacje, które umożliwią dobór odpowiedniej kolokacji i sprzętu, a następnie poprawną administrację serwerem Linux.
Kryteria na jakich podstawie dobrać serwer
- transfer TCP/UDP (wchodzący i wychodzący)
- prędkość łącza
- przestrzeń dyskowa
- szybkość dysków
- dostępna pamięć RAM
- możliwość fizycznego dostępu do serwera lub remote hands
- zarządzanie poprzez IPMI / KVM
- oszacowanie liczby i modelu procesorów
- uwzględnienie wzrostu usług – skalowalność
Czynności standardowo wykonywane podczas instalacji serwera Linux
- sprawdzenie zdalnego zarządzania IPMI / KVM
- test pamięci RAM (Memtest86)
- odczyt komunikatów S.M.A.R.T. z dysków
- sprawdzenie kontrolera RAID (jeśli zainstalowano w serwerze)
- złożenie i testy macierzy dyskowych
- sprawdzenie przepustowości łącza
- instalacja podstawowego systemu oraz demona ssh
- próby awaryjnego restartu
- instalacja i konfiguracja usług
- instalacja narzędzi do monitorowania serwera
- ułożenie reguł firewalla
- wybór systemu kopii zapasowych
- ustalenie polityki dostępu do serwera dla pracowników (SSH, SVN, GIT, inne)
W zależności od serwera, instalacja może objąć dodatkowe procesy.
Przygotowany w ten sposób przez DevOps Liniux serwer otrzymuje pełną opiekę administratora serwera Linux. Wykonywane są cyklicznie spójne kopie zapasowe (backup), instalowane są aktualizacje systemu Linux oraz przeprowadzane są prace konserwacyjne całego administrowanego serwera Linux.